Když se na stránku podíváte poprvé, musí vás zaujmout. Pokud jdete dál, je to špatné. Web musí hosta chytit ihned a doslova jej přinutit ke kliknutí. A pokud je to web prodejní tak tím spíše. Samozřejmě, že pokud někdo shání trenýrky, tak nebude klikat na web s potravinami. Ono je to myšleno spíše všeobecně. Ale když už jsem u těch trenýrek, host si zadá do hledače toto slovo a pak jen kliká. A právě zde musí být na webu něco, co jej upoutá, takže většinou najdeme velkým písmem slovo slevy nebo něco takového.

skladba webu

O to, aby web zaujal se stará designér webu, který úzce spolupracuje s dalšími odborníky, kteří se kolem stavby webu motají.

Jak se říká, ten umí to a ten zas tohle, takže profesionální web nestaví jeden člověk, ale většinou je jich více. Většinou kolem deseti. Nemá smysl si je jmenovat, protože pokud nemáte základní znalosti o struktuře dané problematiky, nebudete tušit o čem je řeč. Prostě a ve zkratce, pořádný profesionální web neudělá jeden člověk. Kdesi jsem četl přirovnání, že to vám ho dřív postaví mrtvá prostitutka.

Já to rád přirovnávám ke stavbě domu, na kterém pracuje spousta lidí. A tak jako vám elektrikář, byť sebelepší, neudělá stolařinu, tak vám tesař nezapojí elektriku. Stejně tak při stavbě webu vám UX designer neudělá práci programátora a naopak.

stavba webu

Proto existují agentury, které zaměstnávají špičkové odborníky. Každý je expertem ve svém oboru a rád přiloží ruku k dílu, aby byl web co nejlepší. Lidé kolem tvorby webu v Hradci Králové jsou jedněmi z nich. Jejich kolektiv je naprostou špičkou ve svém oboru a postavit stránky pro ně není problém. Problém je v „nesplnitosti“ přání zákazníka. Chtít web do druhého dne, nebo do týdně, ehm, to jaksi nelze. Ono je to totiž strašně práce a vše musí být provázáno. Jedno funguje s druhým. To však neznamená to, že byste je nemohli oslovit. Klidně to udělejte.