Základy chování v práci se mohou mírně lišit. Velmi se odvíjí od typu zaměstnání, samozřejmě se budeme jinak chovat a jinak oblékat, pokud pracujete jako dělník, a jinak jako manažer. Jak zaujmout v nové práci či při pohovoru?
Muž s kravatou svačí
·         Mluvte nahlas a říkejte svůj názor, samozřejmě v rámci určitých mezí. Nikdo nebude brát vážně člověka, kterého je sotva slyšet, když mluví, nebo který nic neřekne, pokud je něco špatně.
·         Upravený vzhled. Ano, opravdu na tom záleží. Nejde o krásu, spíš o čistotu a oblékání se podle příslušné pozice, o kterou máte zájem nebo kterou zastáváte.
·         Dobrý den či dobré ráno opravdu moc nestojí, ale umí udělat divy. Buďte ten pozitivně naladěný a optimistický člověk, který po ránu zvedne náladu kolegům i zákazníkům.
·         Neřešte svůj intimní život na pracovišti – nikomu do toho nic není. Každý má své chyby a mohlo by se vám to vymstít. Partner by vám určitě také nepoděkoval, že řešíte osobní problémy s neznámým člověkem v práci.
·         Choďte vždy včas. Lépe je počítat s malou rezervou, a být na pracovišti o chvilku dříve. Působí to mnohem lepším dojmem než přijít pozdě kvůli koloně či nehodě. Člověk sice nemůže ovlivnit každou událost především na silnici, ale sem tam s malým zadrhnutím by počítat měl.
·          Mluvte slušně a nepoužívejte vulgarismy. Někdy si možná potřebujete ulevit, postěžovat nebo i zanadávat, práce je ovšem to nejhorší místo, kde to udělat. Pokud použijete vulgarismy před nadřízeným, bohužel vás nejspíš bude považovat za pomalejšího jedince, který se bez těchto slov nedokáže vyjádřit. Ulevte si doma, v klidu.
·         Neulévejte se, ono se to časem projeví a zaměstnavatel si uvědomí, že neodvádíte svou práci správně, nebo že jí nevěnujete tolik času kolik byste měli ať už to je méně nebo více.
Utahování Kravaty
I zaměstnavatelé jsou jen lidé, a mají určité priority a názory a mohou dávat přednost určitým vlastnostem před jinými. Proto se občas stane, že i když děláte vše na 100% svému zaměstnavateli se stejně nezavděčíte. V tomto případě je vhodné si tuto situaci zavčas řešit, ať už přímo s šéfem nebo změnou pozice či zaměstnání.